zaterdag 16 februari 2008

dankbaar

Ik ben zo dankbaar dat we gezonde kinderen hebben. Echt, behalve de typische kinderziektes, is er nog nooit iets ernstigs gebeurd met onze kindjes.

Ik heb iets met dankbaarheid. Ik wordt eraan herinnerd als dingen misgaan, of als ik zie hoe moeilijk andere mensen het soms hebben. Toen ik nog alleenstaand was, had ik 't ook al elke keer dat mijn auto startte... Dank U God (nog steeds een wonder trouwens, elke keer dat onze auto start)!

Maar je leest of hoort soms echt erge dingen, zoals bijvoorbeeld de reportage van ouders die voor vier maanden lang elke dag met enigszins wat angst naar het ziekenhuis reden om hun veeeel te vroeg geboren kindje te bezoeken; angst omdat ze nooit echt zeker waren of ze er nog zou zijn ... 

God, ik dank U dat U beschermt. Ik ben dankbaar voor elke dag van het leven, elk moment van de dag.

Wat een voorrecht om kinderen te mogen hebben.

Wat een voorrecht om GEZONDE kinderen te mogen hebben.

Wat een voorrecht dat we in een land leven waar we ongeloof'lijk veel belastingen betalen, maar waarvoor we wel een enorme sociale zekerheid terugkrijgen die met weinig landen vergelijkbaar is.

Wat een voorrecht om al die moderne apparatuur ter beschikking te hebben die voor de geboorte al kunnen kijken naar het kindje en die na geboorte binnen weken tijd al het gehoor kunnen testen bijvoorbeeld.

Wat een voorrecht om te mogen genieten van gezonde en gelukkige kindjes.

Wat een voorrecht om een God te hebben die we daarvoor mogen danken.

Wat een voorrecht om vanuit onze positie een financiële bijdrage te mogen leveren aan anderen die het niet zo eenvoudig hebben.

Dank U dank U dank U voor gezondheid en gezondheidszorg om ons heen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten