dinsdag 21 mei 2013

mijn ziel

Het lied is mooi, maar de tekst is ook sprekend! Ik bid er doorheen.

Opwekking 717

Stil mijn ziel wees stil,
en wees niet bang
voor de onzekerheid van morgen.
Heer, ik vraag U om alle angst en onrust weg te nemen.
God omgeeft je steeds

Hij is er bij,
in je beproevingen en zorgen.
Heer, Uw Woord is waarheid, U bent betrouwbaar. Ik steun op U. U bent er!
God U bent mijn God
en ik vertrouw op U
en zal niet wankelen
Ik zal niet wankelen, Heer, niet omdat ik zo sterk ben, maar omdat ik besef hoe sterk U bent!
Vredevorst vernieuw een
U bent mijn Vredevorst: Prince of Peace, laat mijn vrede nergens anders vandaan komen!
vaste geest binnen in mij
die rust in U alleen.
Ik wil UW last op mij nemen, want alleen MET U kan ik het leven aan en zo wordt mijn last licht!

Stil mijn ziel wees stil
en dwaal niet af 
dwars door het dal zal Hij je leiden
(tegen mezelf:) Wees daar maar zeker van, je zit in een dal, maar GOD LEIDT JE!
stil, vertrouw op Hem

en hef je schild tegen de pijlen van verleiding
(nog tegen mezelf:) Laat je niet afleiden, er zijn zoveel gedachten en stemmen die niet van God komen. Word rustig, vreugdevol en laat enkel God zelf je leiden! Niet je gevoel, niet je eigen dromen, niet andere mensen, alleen HIJ!

God U bent mijn God...

Stil mijn ziel wees stil
en laat nooit los
de waarheid die je steeds omarmd heeft
Oh ja, Heer, uw waarheid heeft mij steeds omarmd, want U, Heer Jezus, BENT de waarheid!
wacht wacht op de Heer

de zwartste nacht 
verdwijnt wanneer het daglicht doorbreekt
Heer, ik dank U voor een nieuwe morgen, zelfs al hebben we zwarte nachten waar alles op een nachtmerrie lijkt, oh hoe heerlijk is het om te beseffen dat U daar weer bent, met het daglicht van elke dag. We weten niet wat U brengt, maar help ons Heer, om elke dag vol verwachting en blijdschap uit te kijken naar wat komt: en alleen omdat het van U zal komen. Het gaat om U. Mijn leven draait om U, dank u voor elke nieuwe morgen!

God U bent mijn God...
Ik rust in U alleen.
Ik rust in U alleen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten