maandag 19 mei 2008

ik zie jou dus ik zie God

Ik schrijf even wat in mij opkomt, geen theologische opbouw, gewoon mijn gevoel. En ik kijk even alleen naar de mooie dingen, het gekke is: als je daar bewust naar zoekt, zie je plots heel veel moois!

Ik zie talenten en mensen genieten.
Ik zie mensen die het beste voor hebben met anderen.
Ik zie prachtige details in karakter.
Ik zie liefdevolle ogen.
Ik zie mooie gedachten.
Ik zie creativiteit tot en met.
Ik zie mensen die wijs zjin.
Ik zie mensen nadenken.
Ik zie bezorgdheid, medeleven, medelijden, liefde.
Ik zie woorden die geven om de ander.

Ik zie knuffels.
Ik zie tranen.
Ik zie rechtvaardigheid.
Ik zie blijdschap.
Ik zie openheid.
Ik zie oprechtheid.
IK zie verdriet.
Ik zie eerlijke bedoelingen.

Paulus schrijft ergens in de Bijbel dat je naar de schepping moet kijken en je zult zien dat God bestaat. Nou, deze keer kijk ik naar één deel van de schepping: de mens, geschapen naar het beeld van God zelf!

Ik zie jou.
Dus.
Ik zie God.

Hij heeft het zo bedoeld.
Hji heeft jou zo bedoeld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten