dinsdag 11 september 2012

succes? nee dank u

Onlangs werd ik plots geconfronteerd met het gigantische verschil tussen succes en zegen. Het overviel me een beetje. Met het blote oog kun je het verschil vaak niet zien, al zeker niet in het leven van een ander (en waarom zou je dat proberen he?), maar het verschil is cruciaal. Het is een verschil tussen leven of dood.
Succes is iets dat je bereikt dankzij je eigen inzet. Zegen is iets dat God in leven bracht en dat Hem eert en ook anderen zegent.
Succes behalen is fantastisch, geweldig, een hoogtepunt! Zegen is adembenemend, overweldigend, onwaarschijnlijk maar toch echt!
Als je succes ervaart, word je vaak gevuld met vreugde en je vraagt je af wat er nu ooit beter zou kunnen zijn. Als je Gods zegen ervaart, dan loop je over van vreugde en wil je nooit terug naar je eigen succesverhaal.
Mijn eigen succes verhalen hebben nooit lang geduurd. De momenten dat ik Gods zegen mocht ervaren, hebben vandaag nog steeds impact op anderen en zullen dat voor eeuwig hebben.
Voor succes heb je wilskracht nodig, een doelgerichtheid, een gedrevenheid, om je plannen te doen slagen. Voor zegen laat je al je wilskracht, je doelen en je kracht los en geef je alles over aan God, zodat Hij jouw plannen kan gebruiken om Zijn plannen te doen slagen.
Als het cijfer 10 je doel is, dan kun je met veel succes misschien een 9,9 halen. Maar met hetzelfde doel van 10, haal je met Gods zegen vaak een miljoen dat zich blijft vermenigvuldigen.
Ik kan het niet anders uitleggen. Misschien moet ik de komende weken wat concrete verhalen neerschijven om het verschil aan te tonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten